Laats dag Sacha lodge en 2 dagen Quito

19 januari 2023 - Quito, Ecuador

Ecuador deel 3

De Middag tour was weer even prachtig dit keer veel soorten aapjes gespot in het wild.

We sluiten de dag af en eten samen met de andere 4 we hebben het super fijn samen gehad.

We gaan vroeg naar bed zijn toch een beetje moe allemaal en jaja ook het vertrek is weer vroeg we zitten om 05.00 weer aan het ontbijt en nog in het donker stappen we de kano weer in wandelen weer terug naar de grote rivier en stappen weer op de boot voor 2 uur de bewoonde wereld weer in.

Dit was echt fantastisch!

We nemen afscheid van de Belgen die gaan verder met de auto, de Canadezen gaan ook  terug maar Quito we kunnen regelen dat hun met onze chauffeur mee kunnen dus was nog even super gezellig.

We hebben dit keer nemen we voorzorg maatregelen voor de hoogte en gelukkig voelt Darwin zich een stuk beter wel wat licht in zijn hoofd maar het is te doen.

We zijn om 13.00 uur weer terug is ons hotel.

We frissen ons op en gaan met de taxi richting het hoogste punt van de stad,

We gaan met een kabelbaan verder de top op, het is goed weer vandaag en kunnen de hele stad en en de vulkanen zien daar barst het hier van.

1 is er op dit moment actief heeell ver weg zien we dat toch leuk.

We wandelen heel rustig nog iets verder omhoog we staan nu op 4000 meter daar hebben ze een schommel geplaatst en schieten we daar prachtige foto’s heel leuk om te doen!

We eten ook weer op tijd vinden een mega foute tent maar het is er wel de drukste lees een man of 20 en de rest was leeg dus toch deze maar.

Er staat een oude man in pak te zingen met achter hem een tv waar de dvd open haard op afspeelt de kerst en oudjaar versiering hangt er nog.

We bestellen wat voor en hoofd. Nouwww (en deze fout hebben we al eerder gemaakt) dat kunnen ze dus niet hier we krijgen de 4 gerechten allemaal tegelijk en zijn veel te grote prorties we liggen helemaal dubbel..

zal de foto’s erbij sturen haha..

we liggen om 20.30 gevloerd in ons mega kingsize bed dat bed is 2,5 meter breed volgens Darwin moest ie de bus nemen toen hij naar het toilet moest..

we hoeven dit keer niet vroeg op we gaan om 09.00 een stadswandeling doen.

Maar ja we zijn er blijkbaar aan gewend om 05.00 zijn we wakker niet goed hoor…

De tour was leuk hadden wel al wat gezien gister middag maar nu weet je het verhaal er achter was interessant en altijd leuk naar de lokale markt hebben heerlijk allemaal fruit soorten geproefd die we niet kenden. Ook zat er een chocolade proeverij bij want de bonen zijn export product nummer 3.

Of we daar al wat over wisten.. ehhh jaha.

Maar hij deed het leuk.

We wilden ook graag nog naar de plek waar de evenaar door de stad loopt maar de stad is 74 km breed en ligt een stuk hier vandaan. dachten eerst we doen het niet maar om 14.00 dachten we gaan toch snel via het hotel een taxi laten komen en een uur later stonden we er dan toch (15 dollar) zijn blij dat we daar toch zijn geweest! We eten wat in de stad. Dit keer gewoon 1 gerecht besteld dat was een beter idee..

morgen gaan we een vulkaan bezoeken. Zijn benieuwd we hebben er zin in. Dit zal dan onze laatste dag in Quito zijn. Vrijdag 20 Jan vliegen we door naar de Galapagos eilanden.

D&D

1. Michelle:
    19 januari 2023
    Gaaf die schommel foto's! En fijn dat darwin nu minder last heeft van de hoogte!
  2. Hortance van Leeuwen:
    19 januari 2023
    Mmmm ziet er niet verkeerd uit dat eten.
  3. Juud:
    Wauw!! Super gaaf!
  4. TravelHuys Claudia Ike:
    19 januari 2023
    Mooie foto;s ... en lekker door eten haha
  5. Kelly:
    20 januari 2023
    Heerlijke avonturen, ik hou ervan!
  6. Aryan en Marijke:
    21 januari 2023
    Schitterende reis! Veel plezier; reuze benieuwd naar jullie Galapagos verslag en foto’s.
  7. Marijke & Aryan:
    22 januari 2023
    Aaaah...... en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag van de 21e Daniëlle!