Galapagos deel 2

23 januari 2023 - Puerto Ayora, Ecuador

Galápagos deel 1

De middag tour is weer even magisch, op dit eiland is lava de hoofd activiteit maar ook hier struikel je zowat over de leguanen de water versie en de zeeleeuwen waarvan we nog een show krijgen tussen 2 mannetjes die territorium strijd hebben. Ook veel kleintjes hebben ze. Leuk

Er zitten ook veel fel rood gekleurde krabben met een blauwe buiken. En de Galapagos havik. Die zich graag vol eet met de wat kleinere leguanen. Ook is er een cactus die op de lava groeit.

Als we weer terug zijn krijgen we heel lief een cocktail aangeboden door de de andere Nederlanders voor mijn verjaardag ( de alcoholische drankjes zijn niet inbegrepen)

Met een lekkere empanadas erbij zitten we heerlijk!

Na het avond eten tijden ons toetje komen ze nog met een taart met kaarsjes aanzetten en zingen alle mensen me toe, voelt wel echt weer jarig zo!

De 39 is binnen. De boot vaart weer een stukje

Vandaag begint onze eerste wandeling om 08.00 omdat het op dit eiland erg warm is.

Dit eiland is wat groener dan de rest omdat het grote delen hol is onder het eiland en er een mix van zoet en zout water onder blijft staan waardoor de planten en bomen water hebben. Hier zien we voor het eerst de land schildpadden, en ook

De plek waar de hun eieren allemaal leggen. nog niet de reuze die komen later we zien er een stuk of 7 rustig rondwandelen, en een andere type land leguanen. Deze zijn oranje/geel gekleurd, op hetzelfde eiland gaan we ook snorkelen niet zo mooi helder als waar we gister waren alleen de water schildpadden zijn een maat groter hier.

We gaan weer terug naar het schip. Alles top over nagedacht op het achterdek kom je aan daar kan je,je wetsuit uit doen water schoen en. Kan je alles goed afspoelen daar hangen hangers en zakken met je kamer nummer daar laat je wetsuit en alle andere snorkel spullen zodat het daar kan drogen.

Weer lekker buffet lunch op het dek en ondertussen varen we weer een stukje verder,

Wij gaan in de middag een stukje kajaken moeten wel vanaf de reddingsboot overstappen in de kajak.. maar weer top de pinguïns zwemmen zo om ons heen,

Daarna douchen en kleden we ons voor de derde keer die dag om hahaha we hebben er allemaal lol om gaan we weer. Het is inmiddels 16.00 maar voelt alsof het bedtijd is..

we zijn bij het grootste eiland Isabela daar staat de Darwin vulkaan en Darwin lake.

Het is een beste klim en het is erg warm maar was zeker de moeite waard!

Na het avond eten wat trouwens allemaal heel erg goed is. En alles wordt speciaal voor Darwin zonder kaas gemaakt. Hij kan dus het zelfde mee eten maar dan aangepast. Zoals b.v vanavond de pesto. We hebben elke avond de zelfde ober junior en die weet na 2 dagen precies wie wat wil drinken

Om 21.00 zijn we moeeeee en gaan naar de kamer waar we trouwens 2 keer per dag een nieuwe handdoek creatie vinden,pinguïns, zeemeermin, aap, olifant, palmboom en een hele pop in bed..

en idd de foto’s wordt helaas niets hier mijn tel is 6 uur bezig geweest voor 2 foto’s die houden  jullie dus nog tegoed

D&D

1. TravelHuys Claudia Ike:
    23 januari 2023
    Prachtig ik zit te genieten en fijn dat het voor Darwin goed geregeld is en helemaal top dat ze aan je verjaardag hebben gedacht. Genieten hier van jullie verhalen!
  2. Hortance van Leeuwen:
    23 januari 2023
    Ohhhhh wanneer is er een eind aan deze prachtige vakantie? Ik hoop nog lang niet. Dit is te leuk.
  3. Juud:
    23 januari 2023
    Weer verwend met je verjaardag!! Super gaaf om mee te lezen!!