Laatste deel Galapagos

26 januari 2023 - North Seymour Island, Ecuador

Galapagos deel 3 laatste deel

De dag aan land was leuk, we gaan naar het Charles Darwin research centrum hier willen ze de populatie reuze landschildpadden weer op peil krijgen de hebben alle zwerf honden, ratten en geiten die ooit hier zijn mee gebracht maar hier niet thuis horen weg hebben en dat is ze nu bijna gelukt en dan krijgen de schildpadden ook weer een kans. En natuurlijk allemaal andere info over Charles Darwin de ontdekker van het eiland en alles over de eilanden zelf. Daarna hebben nog 1.5 uur de tijd om lekker op eigen tempo terug naar de haven te lopen we kijken lekker rond in de souvenier winkeltjes alles nog heel basic hier bij de supermarkt b,v kan je niet pinnen. En dit is de grootste stad op heel Galapagos met ongeveer 30.000 inwoners. en blijven bij de haven hangen want daar liggen de zeeleeuwen gewoon om de bankjes een tukkie te doen. Super leuk om te zien.

We lunchen dus bij het hotel en kunnen daar lekker zwemmen luieren.

Daarna stappen we de bus in en rijden naar de highlands zoals ze dat noemen daar is het veel    groener vanwege dat het hier vaker regent we rijden langs de bananen velden en later rots  achtig gebied met veel gras dit is de plek waar de reuze schildpadden als ze zo rond de 60 jaar oud zijn worden uitgezet vanaf dan zijn ze ook vruchtbaar en hebben ze geen natuurlijke vijanden meer omdat ze te groot zijn. We stappen uit en lopen gewoon in het rond om ze te zoeken ver hoeven we niet te kijken want ze zijn echt overal.. ook weer heel leuk voelt als Jurassic park.

Natuurlijk weer heerlijk eten en doen nog even een borrel in de bar.

Vandaag beginnen we aan aan onze laatste volle dag. En die is vol haha

We gaan weer om 08.00 van boord en varen lands het eiland floriana hier wonen maar 300 mensen. Dit gedeelte mogen we niet aan land omdat hier de grootste kolonie zeeleeuwen leeft en die beschermen hun territorium goed. Maar zie weer heel veel wild life op de kust en rondom de reddingsboot. De panga’s noemen ze die hier.

Waar we wel aan land kunnen is het oude postkantoor die de walvisvaarder in 1793 gebruikten lees een oud wijn vat dat op het strand stond met een bordje post office.

Het blijkt te werken als een soort ruil dienst/ketting brief.

Je laat je post er in achter en iedereen die er langs komt kijkt of er post in ligt die misschien post in ligt die naar je mee kan nemen naar de plaats waar jij woont. Ook wij krijgen kaarten aangeboden via het schip. Ik schrijf er 1 naar oma en die gaat dus zonder postzegel het wijnvat in in de hoop dat als er weer mensen uit Nederland komen ze onze kaart meenemen en die ooit op de tjotter laan in zaandam aankomt.

Er ligt een beste berg in het vat en onze boot kijkt ze allemaal na om te kijken of we er 1 mee kunnen nemen je ja hoor er is 1 kaart die naar Nederland moet wel naar Rotterdam maar we nemen die toch mee. Er moet er ook 1 naar Spanje maar we kennen de plaats niet maar gokken er toch op is de kaart toch een stukje dichter bij.

Vind er ook nog 1 voor naar Amerika een klant van mij haar zoon woont in die plaats dus ook die neem ik mee. De bedoeling is dus dat we deze ook zonder postzegel op de juiste plek zien te krijgen. We zijn net kleine kinderen we vinden het allemaal leuk dit..

daarna zijn onze snorkel spullen ook weer op op het strand gearriveerd en gaan we nog even de zee in. Na de lunch gaan wij nog een rondje mee op de glas bodem boot en zien haaien en veel vissen en kwallen. Blij dat ik nu niet ging snorkelen..

om half 5 stappen we voor de laatste keer de panga op om onze laatste tour ook weer een prachtig eiland met een beschermd schildpadden strand prachtig blauw water.

We gaan terug naar de kamer en maken ons ik voor de laatste avond, alle gidsen hebben tijdens de excursie’s foto’s gemaakt en hebben daar een mooie compilatie van gemaakt die wordt geshowd eerst dachten na ja dat zal wel uitzitten worden maar hebben ze het leuk gedaan met super gave foto’s van ons allemaal maar ook van de dieren.

Na het eten lopen we nog even naar buiten en daar worden we nog even getrakteerd op 3 beste haaien en een zeeleeuwen die rond de boot zwemmen en ondanks dat het donker is zien we ze goed. Daarna koffers pakken er ligt al weer alles klaar op de kamer voor aan je koffers zodat hun die in de ochtend alvast weg brengen daar zie ik vrij laat dat er Quito opstaan het is 10 min voordat de ze weg zijn bij de receptie ik snel heen en idd wij staan op de vlucht naar Quito maar dat is dus niet de goede vlucht wij moeten naar Guayaquil ik

Krijg andere kofferlabels en ze gaat het verder regelen met het hoofdkantoor. Bij het ontbijt geeft ze aan dat het waarschijnlijk geregeld is okeee. Op de luchthaven krijgen we boording passen naar Quito. Het is wel de zelfde vlucht maar hij stopt dus eerst in Guayagil dan door naar Quito. Maar gelukt we gaan er uit in Guayagil pfff.

Er is nog 1 stel uit de u.k die de zelfde vlucht heeft als ons.

Het is nu bijna 10.00 en wachten op vlucht 1 en vanavond 20.00 vliegen we naar Amsterdam.

Het zit er op het was fantastisch!!

D&D

1. P&M2:
    26 januari 2023
    Geweldige ervaring er bij, een om niet te vergeten! Succes en goede reis terug.
  2. Mieke van Gils:
    26 januari 2023
    Heel mooie verslagen en hiervan genoten. Goed reis terug.
  3. Danielle Zaal:
    26 januari 2023
    Bedankt voor alle leuke reacties!!
  4. TravelHuys Claudia Ike:
    27 januari 2023
    Wat een prachtige herinneringen nemen jullie mee zeg!
    Bij thuiskomst maar even in onderhandeling over een fotoserie 😂
  5. Hortance van Leeuwen:
    27 januari 2023
    Wat een fantastische reis. En heel leuk dat ik genoten heb van jullie leuke verslag. Goede
    Terugreis.